5 juli 2023

Sporen van slavernij

Sporen van slavernij: laat je zien en praat mee op 5 juli 2023
9:00 – 13:00 uur, Janskerkhof 3, Utrecht

Op 5 juli, vier dagen na Keti Koti, gaan vertegenwoordigers van de Surinaams-Caraïbische gemeenschap, medewerkers en studenten met elkaar in gesprek over het onderzoek naar de slavernij aan de UU, over het aandeel van de universiteit en over de hedendaagse effecten van het slavernijverleden. Joyce Sylvester  (Staatscommissie tegen Discriminatie en Racisme) verzorgt een inleiding en Migaisa Poeketi (Keti Koti Utrecht) zal de dialoog leiden. Er is daarnaast muziek, lunch en ontmoeting. Het complete programma komt hier te staan.

We hebben jouw hulp nodig!

Heb jij onderzoek gedaan naar, een (onderzoeks)vraag of andere gevoelens rond de thematiek slavernijverleden of kolonialisme? Dan willen we graag dat je dit met ons deelt via een poster die tijdens het event getoond zal worden (wij regelen het afdrukken). De poster mag gaan over onderzoek, een (onderzoeks)vraag of je zorgen rond de thematiek slavernijverleden of kolonialisme. Het ontwerp is aan jou (tekst, alleen een quote, collage, alles mag. Tip: gebruik Canva).

• Format: A3 (297×420 mm) – verticaal;
  • Aanleveren in pdf-format;
  • Mail naar: slavernijverleden@uu.nl;
  • Deadline: zondag 25 juni 2023.

Aanmelden voor de ochtend kan via https://www.uu.nl/nieuws/sporen-van-slavernij-praat-mee-op-5-juli-2023