University Pioneers

Participants wanted for research into Sense of Belonging at UU

Dit onderzoek gaat over ‘sense of belonging’, oftewel thuisgevoel van studenten op de universiteit. Vorig jaar is een vragenlijst uitgezet onder alle UU-studenten om in kaart te brengen hoe het staat met de sense of belonging van studenten en of er verschillen hierin zijn tussen studenten. Om de bevindingen verder uit te diepen en betekenis te geven, wil het onderzoeksteam nu graag een (diverse) groep bachelorstudenten van meerdere faculteiten (m.u.v. internationale studenten) interviewen. De interviews duren 45-75 minuten en worden gehouden vanaf 4 september. Als beloning voor deelname ontvangen participanten een tegoedbon van 20 euro. In de interviews vragen we (o.a.) hoe studenten denken dat de universiteit en docenten eraan bij kunnen dragen diverse studenten zich (meer) thuis te laten voelen en zichzelf te kunnen zijn, wat het waardevol maakt om deel te nemen aan een interview en zo aan deze inzichten en verbetering van de universiteit bij te dragen.

Voor meer informatie klik hier of mail naar de onderzoeker, Anne-Roos Verbree (a.r.verbree@uu.nl).

Flyer werving – NL_

Anne-Roos Verbree is een Junior Researcher bij UMC Utrecht.