Oproep: respondenten scriptie eerstegeneratie-alumni

Hallo UP-Community!

Ik ben Annemijn Adriaansens en ik zit in de afrondingsfase van mijn bachelor Bestuurs- en Organisatiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Ik ben hard bezig met mijn scriptie, die gaat over de ervaringen van eerstegeneratie-afgestudeerden in de overgang van het hoger onderwijs (hbo/wo) naar werk en in de zoektocht van een professionele baan. Ik ben zelf geen eerstegeneratie-student, maar doordat ik met veel studenten bevriend ben die dat wel zijn, merk ik dat zij soms met andere uitdagingen te maken krijgen dan meerderegeneratie-studenten. Toen ik me hierin ging verdiepen, viel het op dat er (gelukkig) wel steeds meer aandacht is voor eerstegeneratie-studenten tijdens studeren, maar dat er nog vrijwel niks bekend is over ervaringen van eerstegeneratie-studenten in de periode ná hun afstuderen. Dit, terwijl dit voor afgestudeerden een van de meest belangrijkste periodes is voor het verdere carrièreverloop. Ik ben daarom benieuwd naar ervaringen in het vinden van een eerste baan en de rollen die het hoger onderwijs, vrienden en familie daarbij spelen. Met dit onderzoek hoop ik te kunnen bijdragen aan een groter begrip voor en betere begeleiding bij eventuele obstakels van eerstegeneratie-afgestudeerden.

Voor dit onderzoek ben ik op zoek naar respondenten die ik zou kunnen interviewen. Bent u of kent u een eerstegeneratie-afgestudeerde die nu aan het werk is, dan zou ik heel graag met u of diegene in contact willen komen (zie mailadres hieronder). De resultaten van het onderzoek zullen uiteraard worden gepubliceerd op de site van de UP-Community!

Als u nog vragen heeft, neem dan gerust contact met mij op via onderstaand mailadres.

Hartelijk dank voor uw aandacht!

Met vriendelijke groet,

Annemijn Adriaansens