Panelgesprek Imposter Syndrome

Milio van de Kamp (he/him): “Toen ik mijn master haalde, het eerste wat ik deed toen ik wegliep, is dat ik tegen mijn vriendin zei: “OK we moeten ervoor zorgen dat ze dit niet kunnen afpakken. We moeten wegrennen van de universiteit en nooit meer omkijken. Ze kunnen dit niet meer fysiek uit mijn handen nemen want ik verwachtte dat iemand zou komen en zeggen: “oh wacht even, we hebben een fout gemaakt.””

Afgelopen week hadden we een panelgesprek over het Imposter Syndrome geleid door Chahida Bouhamou, MSc. namens UP-Community; een gemeenschap voor eerstegeneratiestudent. Meer weten over de ervaringen van eerstegeneratiestudenten? Het boek van Milio ๐˜”๐˜ช๐˜ด๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต๐˜ด ๐˜ญ๐˜ข๐˜จ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ฌ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ is vanaf deze week te koop in de boekwinkels. Nog een tip van Milio:

โ€œAls je de papieren hebt die je toelaten tot de universiteit, welke route je ook genomen hebt om hier te komen, ben je heel goed in staat om je diploma te halen. Zelfs als je de helft van de vakken in je eerste jaar niet haalt en je veel stress ervaart. Veel mensen hebben het meegemaakt. Ik heb het meegemaakt. Ik heb een aantal van mijn eerstejaars vakken niet gehaald omdat ik me nog moest aanpassen aan de manier waarop de universiteit werkt. Vooral als eerstegeneratiestudent.โ€

Inschrijven bij UP-Community kan hier: https://universitypioneers.sites.uu.nl/bijdragen-aan-up/