Iftar-diner

In het kader van de tweede editie van de This is UU Week werd op 18 april 2023 een Iftar-maaltijd gehouden in het cultureel centrum Parnassos. Iedereen was welkom om te dineren na zonsondergang.

Een Iftar is de vastenmaaltijd in de Ramadan. De avond werd met een persoonlijke noot geopend door UP’s projectleider Chahida Bouhamou. De Ramadan heeft voor haar een speciale betekenis. Het is een maand van bezinning, zelfbeheersing, maar ook van steun en vrijgevigheid. Zo leert ze haar eigen kinderen hoe belangrijk het is om aan je medemens te denken en laat ze hen een deel van hun zakgeld doneren aan goede doelen. Chahida: “Het is geen periode waarin je alleen maar NIET eet of drinkt, maar juist een periode waarin je veel dingen WEL doet.”

Daarna vermaakten cabaretiers Rogier Bak en Sjoerd Scott ons tot de zon onderging. Op slinkse wijze wisten ze het diverse publiek aan het lachen te krijgen en lieten ze zien dat humor ook internationaal overdraagbaar is. Vooral de grappen over het Nederlandse zorgstelsel en paracetamol deden het erg goed bij dit publiek. Bij zonsondergang werden er heerlijke gerechten geserveerd van de Marokkaanse keuken door Cuzina.

Op de avond zijn nieuwe vriendschappen gevormd en hadden studenten een thuisgevoel op de universiteit. Ben je benieuwd naar hoe men de avond heeft ervaren? Neem hier een kijkje naar het interview van de DUB: