University Pioneers

Ontmoet de eerstegeneratiestudent: Ismail Sarti

“Net als vele andere eerstegeneratiestudenten was de sprong van de middelbare school naar de universiteit toch wel een hele grote. De ongelooflijk vele keuzes die je moest maken: Wat wil ik gaan studeren? Waar? Wil ik op kamers? Wil ik bij een studentenvereniging/studievereniging?”

Van mijn vrienden en mentor op school had ik meegekregen dat ik (omdat ik al wist dat ik natuurkunde of wiskunde wilde doen) misschien beter mee kon bij meeloopdagen, toen was ik er achter gekomen dat het TWIN programma hier bestaat. Dat is de dubbele bachelor Natuurkunde en Wiskunde.

Via mijn weg in de medezeggenschap op de UU heb ik veel kunnen leren over initiatieven en “the inner workings” van de universiteit, zowel als de geschreven als de ongeschreven regels op de uni. Ook heb ik mijn docenten en andere professoren echt leren kennen. Ik raad alle eerstegeneratiestudenten aan om een “kleine” positie als een OAC, DAC of OC in te gaan, zoals ik al zei heeft het me heel erg geholpen.