University Pioneers

Ontmoet de eerstegeneratiestudent: Jaber Asaksak

“Mijn moeder heeft nooit de kans gekregen om naar school te gaan. Haar grote droom was dat wij wél konden leren en mogelijk zelfs studeren. In mijn laatste gesprek met mijn vader voor hij onverwacht overleed, vertelde ik mijn vader trots dat ik havo/vwo advies had gekregen. Hij vroeg mij om mijn best te blijven doen op school.”

“Toen ik vancohtend de krant [waar ik in stond] aan mijn moeder voorlas, vroeg ze of ik mij niet schaamde voor het feit dat ze niet kon lezen, schrijven en dat ze ons niet kon helpen met financiële middelen. Ik vertelde haar dat ze juist mijn grote voorbeeld is en mij veel vaardigheden heeft geleerd. Mijn huisgenoten waren erg blij dat ik van haar had leren koken. Ik denk vaak aan mijn moeder als ik denk aan de zorg van morgen; omdat ieder mens telt.”

Jaber Asaksak, student geneeskunde