Ontmoet de eerstegeneratiestudent: Charisma Hehakaya

“Zelf wachtte ik te lang met het vragen om advies of hulp. Vragen kun je leren: begin met kleine dingen. Ik vroeg bijvoorbeeld of ik een studieboek kon lenen van de docenten die het vak gaven (win-win: je komt meteen geïnteresseerd en betrokken over) en vroeg financieel advies aan de studieadvieseur.”

Charisma Hehakaya, een eerstegeneratie- (PhD-)studente, nam het initiatief tot de oprichting van het Eerstegeneratiefonds. Ook zij heeft uitdagingen ervaren tijdens haar studie. Charisma wil graag kennis, ervaring en financiële steun teruggeven aan andere en toekomstige eerste generatie studenten aan de Universiteit Utrecht.

Charisma voltooide een bachelor en master Science, Business & Innovation: Life & Health en master Business Administration aan de Vrije Universiteit Amsterdam.Sindsseptember 2018 promoveert zij op Divisie Beeld & Oncologie van het UMC Utrecht en recent heeft zij de post-master Clinical Epidemiology aan de Universiteit Utrecht afgerond. Ze is te vinden op LinkedIn en Twitter